Photo: internet |
“ေျပာရဦးမယ္ေအ့… ” သည္လို နိဒါန္းပ်ိဳးလိုက္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ဆရာမ၏ ေထြရာေလးပါး စကားမ်ားထဲမွ ဘ၀အေမာေျပစရာ၊ သုိ ့မဟုတ္ ကြ်န္မတို႔ မသိေသးသည့္ သူ၏ အညာေဒသ အေၾကာင္းအရာမ်ားထဲမွ တခုခုျကားရေတာ့မည္ဟု အာရံုရလိုက္သည္။
"ျပီးခဲ့တဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲတုန္းကေပါ့ေအ။ ရြာက ေတာ္ေတာ္ကို ေခါင္တာပါ။ ျမင္းမူ ဟိုးဘက္က ရြာေပါ့။ သူတို ့ရြာ မွာ တယ္လီဖုန္းက်လာတာလဲ ႏွစ္ရက္ပဲ ရွိေသးတယ္တဲ့ေတာ့။ အဲဒါ ရြာလူၾကီးဆီမွာ ဖုန္းကို ထားေရာ။ အဲဒီမွာ ဖုန္းက လာပါေလေရာ။ လူျကီးက ေတာ္ေတာ္နဲ ့ မကိုင္ဘူးတဲ့ေအ။ ေနာက္ေတာ့ ဖုန္းကလဲ ျမည္လြန္းတာနဲ႔.. ကိုင္း ကိုင္တယ္ကြာ ဆုိျပီး ဖုန္းကို ေကာက္ကုိင္လုိက္တာ၊ ဟိုဘက္က ဖုန္းဆက္တဲ့သူက ဘယ္သူနဲ ့ ေတြ ့ခ်င္လို႔ေပါ့၊ ေခၚေပးစမ္းပါ၊ ဘယ္က ဆက္ေနတာပါ အဲလို ေတာက္ေလွ်ာက္ ေျပာေနတာကို သူက ဒီဘက္ကေနျပီး ဘာအသံမွ ျပန္မေပးပဲ နားပဲ ေထာင္ေနတာတဲ့။ ဒါနဲ႔ ဟိုဘက္က .. ဘယ္သူလဲ အခု ဖုန္းကိုင္တာ… ဟယ္လို .. ဟယ္လို လို ့ေျပာေတာ့မွ သူက.. ကိုင္း… အဲဒီ ဟယ္လို ေမ့ေနလို ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာျဖစ္တာတဲ့” သူ ့ စကားဆံုးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔မွာ ဟန္ပင္ မေဆာင္ႏုိင္ဘဲ ၀ါးလံုးကြဲ ရယ္လိုက္မိပါသည္။
“အဲလို ရိုးျကတာျမင္ရေတာ့ ငါတုိ႔ အေမျကီးေတြ ေျပာခဲ့တာေတြလဲ ဟုတ္မွာပဲေအ့။ သူတုိ ့ေခတ္မွာ ရြာကို ေခါက္ထီး စေရာက္လာေတာ့ ဟိုဘက္ရြာ ဒီဘက္ရြာက လူေတြ လွည္းေတြနဲ႔ လာၾကည့္ၾကတယ္တဲ့။ ေခါက္ထီး ျမင္ဖူးခ်င္လို႔ေပါ့ေအ။ အဲဒါနဲ႔ ေခါက္ထီးပိုင္ရွင္ကလည္း သူ႕ ေခါက္ထီးကို ထုတ္ ထုတ္ျပရတာေပါ့။ ေဟာ သည္မယ္ေနာ္.. ဆိုျပီး ေခါက္ထီးကို ထုတ္ျပ.. ကိုင္းျကည့္ၾက ဆိုၿပီး တဆစ္ခ်င္း သြင္းျပတာေပါ့ေအ။ မ်က္စိတမွိတ္အတြင္း ဒီေလာက္ ရွည္တဲ့ ထီးၾကီးက လက္တထြာစာပဲ က်န္ေတာ့ လာၾကည့္ၾကတဲ့သူေတြက.. ဟုတ္ပါ့ေတာ္.. ေခါက္ထီးတဲ့ေတာ္.. တကယ္ေခါက္တာေတာ့.. အံ့ခ်က္ေတာ္..ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္ၾကတာေအ။ တေယာက္စကား တေယာက္နဲ ့တျခား ရြာေတြကလဲ အထူးအဆန္းျဖစ္ၿပီး လာၾကည့္ၾကတာေပါ့။ အဲသလုိ ျပရတာနဲ႔ပဲ ထီးပိုင္ရွင္ ထီးမေဆာင္းလိုက္ရဘဲ ပ်က္ပါေရာလား။ ” ဆရာမ၏ အေျပာကုိေရာ၊ ေျပာဟန္ႏွင့္ ဇာတ္လမ္းကိုပါ သေဘာက်၍ ထပ္ရယ္မိျပန္သည္။
“ေရႊတဆုပ္ လုံခ်ည္တုန္းကလဲ ဒီအတုိင္းပဲ။ လံုခ်ည္ကြင္းၾကီးကို လက္နဲ႔ဆုပ္လိုက္ေတာ့ တကယ့္ လက္တဆုပ္ပဲ က်န္ေတာ့တာကို လူေတြက လာၾကည့္ၾကတာေပါ့။ အဲဒါ အလွဴေန႔လည္း ေရာက္ေရာ။ သူ႕လံုခ်ည္ ၀တ္မရေလာက္ေအာင္ ေၾကမြကုန္ေရာေပါ့။ အဲဒီေခတ္က ရြာမွာ မီးပူလည္း သံုးတတ္ေသးတာ မဟုတ္ဘူး”
“အဲဒီအေၾကာင္း အန္တီထူး ၀တၳဳထဲမွာ သမီး ဖတ္ဖူးတယ္။”
“ေအး ဟုတ္တယ္။ ေရးမိေသးတယ္။ ေနဦးေအ့.. ညည္းေတြ႕လို႔ ေျပာရဦးမယ္။ မျပန္ခင္ ငါ့ကုိ ကြန္ျပဴတာ လာသင္ေပးဦးေအ”
“လာခဲ့မယ္ေလ။ သမီးလည္း အန္တီထူးကုိ သမီးတုိ႔ ၀ဘ္ဆိုဒ္ေလးအတြက္ အင္တာဗ်ဴး လုပ္ခ်င္ေနလို႔။”
“ငါ့မွာ ကြန္ျပဴတာ ဘယ္လုိ တတ္တယ္မွတ္တုန္း။ ဒီလုိပဲ ဟိုလူလာရင္ ကိုယ္သိခ်င္တာေလး ေမးလိုက္၊ ဒီလူလာရင္ ကုိယ္ သိခ်င္တာေလး ေမးလုိက္၊ စာအုပ္ဖတ္လိုက္နဲ႔။ အဲလို သင္ရတာပဲ။ အခုေအ.. စာရိုက္တာ “သ”ၾကီး ရုိက္မရလုိ႔။ အဲဒါ လာလုပ္ေပးဦး။”
ထိုစဥ္ ကၽြန္မ ေဖေဖက “နင္ကလဲ ငါ ျပေပးလို႔လဲ ရပါတယ္ဟ။ ငါ ၀ယ္ထားတဲ့ စာအုပ္က အေတာ္ေကာင္းတာ။ အကုန္စံုတယ္။ ငါျဖင့္ အဲဒီ စာအုပ္နဲ႔ လုပ္ေနတာ ေတာ္ေတာ္တတ္ေနၿပီ” ဟု ေျပာေလသည္။
အန္တီထူးကလည္း အားက်မခံ “ခင္ဗ်ား တကယ္တတ္ရင္ က်ေနာ့္ကုိ သင္ေပးေလ။ လက္ေတြ႕မျပလုိ႔ကေတာ့ ခင္ဗ်ား တတ္တယ္ဆိုတာ ယံုကို မယံုဘူး” ဟု မဆိုင္းမတြ တခ်က္ ျပန္ေတာလိုက္ရာ ေဖေဖကလည္း “စာအုပ္က ေပ်ာက္ေနတာဟ။ စာအုပ္ေပ်ာက္ရင္ ပညာလည္း ေပ်ာက္တယ္။ စာအုပ္ရွိရင္ ပညာလည္း ထြက္လာေရာ” ဟု အရႊန္းေဖာက္ေလသည္။ ေဖေဖက သူ ၀ယ္ထားသည့္ ကြန္ျပဴတာစာအုပ္တြင္ စာဘယ္လို ကူးရသည္ (Copy, Paste)၊ ဖုိင္ဘယ္လုိ ခြဲသိမ္းသည္ စသည့္ အေသးစိတ္အေၾကာင္းအရာမ်ား ပါသည္ဆိုေတာ့ ဆရာမမွာ ၀မ္းသာအားရျဖင့္ “အဲေလာက္ေတာင္ စံုသလားဗ်။ ေအးဗ်.. အဲဒီစာအုပ္ ေကာင္းမွာပဲ။ ခင္ဗ်ား ေတြ႕ရင္ ေပးစမ္းပါဦး” ႏွင့္ ေတာင္းေလေတာ့သည္။ အနားတြင္ ရွိေသာ ဆရာေန၀င္းျမင့္ကေတာ့ သူတုိ႔ စကား၀ိုင္းကို စိတ္မ၀င္စား၊ ကြန္ျပဴတာေတာ့.. မထူးနဲ႔ မေဖြး (ဆရာႏွင့္ ဆရာမတုိ႔၏ သမီး) တို႔ပဲ အရင္သင္ပါေစဦး၊ တုိ႔ေတာ့ ေနာက္မွ.. ဟု ဆိုသျဖင့္ ရယ္ရျပန္ေသးသည္။ ကၽြန္မ ေဖေဖက “သမီးေရ.. ေတာမွာ ၾကီးရတဲ့သူေတြကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ စာတတ္တတ္ ေခတ္ေပၚ ပစၥည္းေတြ၊ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြက်ေတာ့ သံုးရမွာ သိပ္မရဲၾကဘူးေလ” ဆိုေလေတာ့ အရာေတာ္သား ဦးညိဳထြန္းလူ၊ ကုန္းေဇာင္းသား ဦးေန၀င္းျမင့္ႏွင့္ ဥဒယသူ ေဒၚခင္ခင္ထူးတို႔ကို ၾကည့္ကာ ကၽြန္မမွာ ကရုဏာစိတ္ျဖင့္ ရယ္ရမွာလည္း အားနာ၊ ငိုရလည္း ခက္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
အန္တီထူးက ဆိုျပန္သည္။ “ၿပီးခဲ့တဲ့ မေလးရွား စာေပေဟာေျပာပြဲအျပန္မွာေအ။ ေလဆိပ္မွာ ငါ့ကုိ လူ၀င္မႈၾကီးၾကပ္ေရးက ဘာေတြ ေမးမွန္းမသိဘူး။ သူေျပာတဲ့ အဂၤလိပ္စာလည္း တလံုးမွာ နားမလည္ဘူး။ ဒါနဲ႔ ငါလဲ.. ခပ္တည္တည္နဲ႔ေပါ့ေအ။ ငါ့ ပတ္စ္ပို႔စာအုပ္ကုိ လက္ညွိဳးထိုးျပၿပီး This is my passport ၊ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ ဗီဇာ တံဆိပ္တံုးကို ျပၿပီး This is your embassy seal လို႔ေျပာၿပီး What’s wrong လို႔လည္း ေမးလုိက္ေရာ… ဟား ဟား ဟား ဟား.. အဲဒီက အရာရွိက ငါ ေျပာတဲ့ အဂၤလိပ္စာ အရမ္းပီသြားလုိ႔မ်ား လန္႔သြားသလား မသိပါဘူးေအ။ ငါ့ကုိ သြားေတာ့ သြားေတာ့လို႔ လက္နဲ႔ ဟန္ျပတယ္” သည္တခါေတာ့ နားေထာင္သူ မေျပာႏွင့္ ေျပာေနသူ ကိုယ္တုိင္ပင္လွ်င္ သေဘာတက် ရယ္ေနေပရာ ကၽြန္မတုိ႔ စကား၀ိုင္းမွာ ပတ္တုတ္၍ပင္ မရေတာ့။ ဆရာမသည္ စာထဲတြင္သာ ရိုးသားသူမဟုတ္၊ ျပင္ပတြင္လည္း ရိုးရိုးရွင္းရွင္း၊ ခပ္ဘြင္းဘြင္းသမား ျဖစ္သည္။
ဆရာေနႏွင့္ ဆရာမတုိ႔ မျပန္ခင္တြင္ ကၽြန္မမွာ ဆရာမကို .. အင္တာဗ်ဴးခ်င္သည့္ အေၾကာင္း ထပ္ေလာင္း၍ ဆိုရျပန္ေသးသည္။ မည္သို႔ပင္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ခင္မင္ေနေစကာမူ ၾကံဳ၍ ခြင့္ေတာင္းသည္ဟု အထင္မခံလိုသျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ အေလးထားၿပီး ခြင့္ေတာင္းခဲ့ပါသည္။ သည္လိုႏွင့္ စပယ္နံ႕၊ ႏွင္းဆီန႔ံ၊ သနပ္ခါးပန္းနံ႕၊ စကားနံ႔ ထံုသင္းေနေသာ ဆရာမတုိ႔ အိမ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ရျပန္သည္။
(၂)
ဆရာမတုိ႔ အိမ္ကို ေရာက္ေတာ့ ဆရာမလိုခ်င္သည့္ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းမ်ား၊ ဇာတ္ထုပ္မ်ားအပါအ၀င္ အီးဘြတ္ခ္အခ်ိဳ႕ကုိပါ သူ႕ ကြန္ျပဴတာထဲ ထည့္ေပးၿပီးေနာက္ ကၽြန္မတို႔၏ အင္တာဗ်ဴးကို စခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မ ကြန္ျပဴတာ ဖိုင္မ်ား ဖြင့္လိုက္၊ ပိတ္လိုက္ လုပ္ေနသည္ကို အနားကေန ထုိင္ၾကည့္ၿပီး “ညည္း လုပ္တာ ျမန္လိုက္တာေအ။ ငါေတာ့.. ဒီေန႔အဖို႔ အဟုတ္ကုိ ပညာေတြ တိုးသြားၿပီ” ဟု တဖြဖြ အဟုတ္ၾကီး ဆုိေနသျဖင့္ ကၽြန္မမွာ မေနတတ္ မထုိင္တတ္ေအာင္ ျဖစ္ရျပန္သည္။ ဧၿပီလ ေနာက္ဆံုးအပတ္ထဲ၌ ေဟာေျပာရမည့္ စင္ကာပူေဟာေျပာပြဲအတြက္ သူ ျပင္ဆင္ေနရသည္မ်ားကိုလည္း ေျပာျပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သည္အင္တာဗ်ဴးကုိ ဆရာမ၏ စာေပေဟာေျပာပြဲအေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အစခ်ီလုိက္ရပါသည္။
ဆရာမ အခုလာမယ့္ စင္ကာပူေဟာေျပာပြဲမွာ ဘယ္လုိအေၾကာင္းအရာေတြကို အဓိကထားၿပီး ေျပာသြားမလဲ။
ေတာ္ပါေအ။ ဆရာမေတြ လုပ္မေနပါနဲ႔။ အန္တီထူးပဲေပါ့။ ေနဦး။ သမီးက Edit ျပန္လုပ္ဦးမွာလား။ ငါက ဒီအတုိင္းၾကီး ေျပာသြားမွာေအ့။ ရယ္စရာေတြလည္းပါမယ္။ ေတာ္ၾကာ မဆိုင္တာေတြ ပါကုန္လုိ႔ ေလရွည္တယ္ ျဖစ္ေနဦးမယ္။ (ကၽြန္မက… ရတယ္ အန္တီထူး လြတ္လြတ္လပ္လပ္သာေျပာ၊ သမီးက အန္တီထူးရဲ႕ အညာေလသံကုိ ၾကားခ်င္တာ၊ သူမ်ားေတြကိုလည္း ၾကားေစခ်င္တယ္ဟု ဆိုေလမွ အေမးအေျဖက႑ေလးမွာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ေလး ျဖစ္သြားေတာ့သည္။)
အန္တီထူးက သမီးရယ္ ေခါင္းစဥ္ကုိက “အညာဓေလ့ ရြာဓေလ့” လို႔ တပ္ထားေတာ့ တုိ႔ အညာရြာေတြရဲ႕ ဓေလ့၊ ေဒသိယ အသံုးေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဓေလ့ထံုးစမ္းေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အညာသူ၊ အညာသားေတြရဲ႕ ရိုးသား ျဖဴစင္မႈေတြ၊ ေနာက္ သူတုိ႔ရဲ႕ အယူသည္းမႈေတြ စသျဖင့္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေက်းလက္ေတးကဗ်ာေတြနဲ႔ ဘယ္လုိ ေပ်ာ္ေမြ႕ခဲ့ရတယ္။ ဥပမာ.. ၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဆိုရင္.. ဟိုတုန္းက ကိုယ့္၀ါ ကုိယ္စိုက္၊ ကုိယ့္ဗိုင္း ကုိယ္ငင္၊ ကိုယ့္ခ်ည္ ကိုယ္တန္းဆင္ၿပီး ရက္ကန္းစင္မွာ ရက္ကန္းရွယ္ၿပီး ရက္ၾကတာ၊ တေန႔လံုးေနမွ တထြာေလာက္ၿပီးတာ၊ ထမိန္တကြင္းေလာက္ဆိုရင္ေလ ဆယ့္ငါးရက္၊ ရက္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ရက္ရတယ္။ ဥပမာ.. ေစာင္ၾကီးေတြဆိုရင္ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ ရက္ရတာ။ အရွည္ၾကီးေပါ့။ ရက္ၿပီးမွ ျပန္ၿပီး ျဖတ္ၾက၊ ျပဳၾကေပါ့။ ဟုိတုန္းက တုိ႔ ဂြမ္းေစာင္ေတြလည္း မရွိေတာ့၊ ဒီ ခ်ည္ေစာင္ၾကီးေတြကိုပဲ ေဆာင္းတြင္းျခံဳရတာကုိး။ စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြထဲလဲ ပါတယ္ေလ.. “ျခံဳတင္းတိမ္ ႏြားေရခင္းပါလို႔” ဆိုတာ၊ အဲဒါေပါ့ သမီးရယ္။ တင္းတိမ္ေစာင္ၾကီးေတြကို ျခံဳရတာ။ အဲဒီလုိ ရက္ကန္းေတြ ရက္ၾကတဲ့အခါ ရက္ကန္းရက္သူေတြက ရက္ကန္းေတးေတြ ဆိုၾကတယ္။ သူတုိ႔ဆီမွာ အခုေခတ္လိုဆိုရင္ ၀ိုင္းစုခိုင္သိန္း သီခ်င္းဟဲ့၊ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း သီခ်င္းဟဲ့လို႔ ဆိုစရာမရွိဘူး။ ေျပာရရင္ ေလဘာတီမျမရင္ သီခ်င္း၊ မၾကည္ေအာင္ သီခ်င္း၊ မႏၱလာျမင့္သီခ်င္းရယ္လို႔ မရွိၾကဘူး။ ဒီေတာ့ သူတို႔ ရင္ထဲက လာတဲ့ ၊ သူတုိ႔ စိတ္ကူး ေပါက္တဲ့ဟာကုိ ဆိုတာ။ လက္တန္းဆိုတာပဲ။ အဲဒါ ဘာလဲဆုိရင္ ဒါဟာ သူတုိ႔ ရင္ထဲကေန တကယ္ ထြက္ေပၚလာတဲ့ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ အစစ္အမွန္။ ဒီ ရက္ကန္းေတးေတြထဲမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြလည္း ပါတယ္။ ခံစားမႈေတြလည္း ပါတယ္။ ဥပမာေလ.. ရက္ကန္းေတးေလး တပုဒ္ရွိတယ္မို႔လား သမီးရဲ႕။ ေရႊျခည္ေငြျခည္ တန္းပါလို႔ ရက္ကန္း ခံုစင္၊ ပန္းခံုစင္ ဆိုတာ။ အဲဒီမွာ သီခ်င္းေလးပါတယ္ေလ။ “ဘုရားငုတ္တုိ ေရာင္ေတာ္လႊတ္မွ ပံုေတာ္ဆင္ ၀တ္ၾကပါစုိ႔ ေမာင္ၾကီးေရ..ေတာ့။ ေအာက္ေျပ (ျပည္) ဆို ေလွေလွာ္ထိုး .. ပိုးမွာလိုက္မယ္ေလး .. ေလ့..” သူရက္ေနရတဲ့ ခ်ည္က ၀ါက လာတဲ့ ခ်ည္ကို ရက္ေနရတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေလး ရက္ရင္း သူ႕စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာတာက .. ေၾသာ္.. တို႔မ်ား.. ဘယ္အခ်ိန္က်မွ ပိုးထည္ေလးေတြ ၀တ္ႏုိင္ပါ့မတုန္း။ ဒီပိုးထည္ေလးေတြကုိ ပံုေတာ္ဆင္ေလးေတြ ရက္ၾကၿပီးေပါ့ေလ။ ပံုေတာ္ဆင္ဆိုတာ မႏၱေလးလို၊ ရန္ကုန္လို ျမိဳ႕ၾကီးေတြက ၀တ္ၾကတာေပါ့ သမီးရယ္။ ဒီ ပံုေတာ္ဆင္ ပိုးထည္ တို႔ ဘယ္အခ်ိန္က်မွ ၀တ္ရပါ့မလဲလို႔ ဆိုရွာတာ။ ခ်ည္ထည္ေလး ရက္ရင္းနဲ႔ သူတို႔ ရင္ထဲကေန ေပါက္ကြဲ ထြက္လာတာေပါ့။ ဘုရားငုတ္တို ေရာင္ေတာ္လႊတ္မွဆိုေတာ့ သမီး စဥ္းစားၾကည့္ေလ.. စာဆိုရွိေသးတယ္။ “မန္းက်ည္းငုတ္တို ရြက္ႏုေပါက္မွ ခ်ဥ္ရည္ေသာက္ၾကပါစို႔” တဲ့။ ျဖတ္ထားလို႔ မဲေျခာက္ၿပီး ေသေနတဲ့ ဒီမန္းက်ည္းပင္က ဘယ္လိုမွ ရြက္ႏုမေပါက္ႏုိင္ဘူးေလ။ မျဖစ္ႏုိင္တာကို တမ္းတတာ။ မန္းက်ည္းငုတ္တို ရြက္ႏုေပါက္မွ ခ်ဥ္ရည္ေသာက္ၾကပါစုိ႔ မေလးရယ္လို႔ ေျပာသလို ေတာထဲက ဘုရားျပိဳ၊ ဘုရားပ်က္က ဘယ္လုိလုပ္ ေရာင္ေတာ္ လႊတ္မွာတုန္း။ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး ေမာင္ရယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ကေတာ့ အဲဒီေတာ့မွ ပိုးထည္ေလးေတြ ၀တ္ၾကပါစို႔တဲ့။ သူတုိ႔ဘ၀ေလးေတြကေန အန္ထြက္လာတဲ့ ရက္ကန္းေတးေလးေတြေပါ့။ အဲဒီ သီခ်င္းရဲ႕ အဆက္ကေလးက “အနား တဘက္တခ်က္ကယ္နဲ႔ စိမ္းႏုျခယ္.. စိမ္းႏုျခယ္.. အလယ္ေကာင္ သံေရာင္ကြက္ကယ္.. ခ်စ္တဲ့သူ ရက္ခဲ့တယ္.. လက္ခတ္သံ.. လက္ခတ္သံ.. မေလး လက္ခတ္သံ.. လက္ခတ္သံ.. လက္ခတ္သံ.. ပ်ိဳေလး လက္ခတ္သံ.. လက္ခတ္သံ ကၽြန္းဖိုသား ေသာင္းတုိင္က ၾကားသေလ့ေတာ့္”။ အဲဒီ ေမာင္ၾကီး ေအာက္ေျပ ေအာက္ရြာ သြားတဲ့အခါက်ရင္.. ပိုးထည္ေတြ ၀ယ္ခဲ့စမ္းပါေတာ္။ ပံုေတာ္ဆင္ေလး ၀တ္ခ်င္လုိ႔ပါ။ ပံုေတာ္ဆင္ ရက္တဲ့အခါက်ရင္ သူက ေသခ်ာစဥ္းစားတာ။ အနားတဘက္တခ်က္က အစိမ္းႏုေလးေတြ ျခယ္ၿပီး အလယ္က ေဖာက္ခ်ည္နဲ႔ သံေရာင္ ရက္မွာ။ အဲဒီ သံေရာင္ရေအာင္ဆိုတာ ျမစ္ဆိပ္ကမ္းနားက ရႊံ႕ပုပ္ေတြကို ေရနဲ႔ ေဖ်ာ္ရတာ။ ေနာက္ျပစ္ေနေအာင္ ေဖ်ာ္ၿပီးမွ သံေခ်ာင္းကို မီးဖုတ္ၿပီး ထည့္လိုက္ေတာ့မွ.. ရွဲ ဆိုၿပီး ျဖစ္သြားတာ။ အဲဒီ သံေခ်ာင္းကို မီးဖုတ္ၿပီးေတာ့မွ ရလာတဲ့ အရည္ကို စိမ္ၿပီး သံေရာင္ျဖစ္လာတာေပါ့။ အမွန္ေတာ့ အနက္ေတာ့ အနက္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ သံေရာင္ေလး ေျပးေနတာေပါ့ေအ။ ေျပာၾကစို႔ဆိုရင္ မီးခိုေရာင္ ျဖစ္မယ္ထင္ပါရဲ႕။ အစိမ္းႏုေလးနဲ႔ သံေရာင္ေလးတဲ့။ သူ႕ စိတ္ကူးေလး ဘယ္ေလာက္လွလဲ။ သူ႕ ခံစားမႈေလး ႏုတယ္ သိလား။ အဲဒီမွာ ကၽြန္းဖိုသားနဲ႔ သူ လက္ခတ္တယ္တဲ့။ ကၽြန္းဖိုသားက ေပါ့တယ္။ လက္ခတ္သံက တေနကုန္ ျမည္ေနမွာေပါ့။ စဥ္းစားၾကည့္ သမီး။ အခ်က္ေပါင္း ေသာင္းခ်ီေနေအာင္ ျမည္ေနလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါက်ရင္ေလတဲ့.. မေလး လက္ခတ္သံဟာ ဟိုး.. တုိင္ေပါင္း တေသာင္းကေန ၾကားရေစ့မယ္ေတာ္တဲ့။ ၀မ္းသာအားရနဲ႔ကုိ ေဂ်ာင္း.. ေဂ်ာင္းနဲ႔ကုိ ရက္ျပလိုက္တာေပါ့။ တိုင္ေပါင္း တေသာင္းဆိုရင္ မိုင္ေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းပဲသမီး။ တတိုင္ကုိ ႏွစ္မိုင္ဆိုေတာ့ေလ။ အဲဒီ သူ႕စိတ္ကူးေလးနဲ႔ ခ်ည္ထည္ကေန ပိုးထည္ျဖစ္လာၿပီး ရက္လိုက္တာ သူ႕လက္ခတ္သံ တုိင္ေပါင္း တေသာင္းကေနေတာင္ ၾကားေနၿပီဆိုတဲ့အေၾကာင္းေလး ခ်စ္စရာေကာင္းလုိက္တာ။ အဲဒါေၾကာင့္ သမီးတုိ႔ ေတးကဗ်ာေတြကို ခံစားတဲ့အခါ သူတုိ႔ဘ၀ေလးကိုပါ ခံစားေပး။ အဲလို ခံစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေက်းေတာေနသူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြ၊ ပံုရိပ္ေတြ၊ ခံစားမႈေတြ ေပၚလာတာေပါ့။ ခုနက စကားျပန္ေကာက္ရရင္ သူတုိ႔မွာ အ၀တ္ကေလးတထည္အတြက္ေတာင္ ဒီေလာက္ ရက္ေနရတယ္။ ေခတ္ၾကီးနဲ႔ ယွဥ္ရင္ေတာ့ သိပ္ေခတ္ေနာက္က်ေနၿပီေပါ့ သမီးရယ္။ ေႏွးလဲ ေႏွးေကြးေနတယ္။ အခုေခတ္ၾကီးက ေဟာ.. အင္တာနက္ထဲကေန သမီး ဆြဲခ်ေနရင္ အကုန္ ရေနတယ္။ ဂ်ပန္ငလ်င္လႈပ္တယ္ဆိုရင္လဲ ခ်က္ခ်င္း သိရတယ္။ ဒါေပမယ့္ သမီးရယ္..။ တုိ႔တေတြက ရက္ကန္းကုိ တေန႔ တထြာ၊ တေတာင္က်ရတဲ့ ေခတ္ကို လြမ္းေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ခုနက အန္တီထူး ရွင္းျပလိုက္တဲ့ ဒီမိန္းကေလးရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကုိ၊ ေနာက္တခုက တို႔ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြရဲ႕ အႏုပညာနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ သိမ္ေမြ႕တဲ့သေဘာအျမင္ေလးေတြကို လြမ္းၾကတာ။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ေစာေစာက မေလးလက္ခတ္သံ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းဆိုရင္ ရက္ကန္းသမေလးရဲ႕ စိတ္သေဘာ ႏူးညံ့မႈေတြ အမ်ားၾကီးပါတယ္။ တုိ႔ဗမာမေတြက အင္တာနက္.. အင္တာနက္ဆိုၿပီး လိုက္ေနၾကတဲ့ ေခတ္ၾကီးမွာ အဲဒီ စိတ္ႏွလံုးေတြ ေပ်ာက္ကုန္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အန္တီထူးက စာထဲမွာ အညာဓေလ့၊ အညာစရုိက္ေတြ ေရးတဲ့အခါမွာ အဲဒီ စိတ္ႏွလံုး ေပၚေအာင္ေရးတယ္။ ေက်းေတာေန ေတာသူ၊ ေတာင္သားေတြရဲ႕ ၀ိညာဥ္ကိုပါ ထည့္ေပးတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ အန္တီထူးကိုယ္တုိင္က ေက်းလက္ေတာရြာမွာ ၾကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ေတာသူပဲ။ အဲဒီ ခံစားမႈေတြ၊ ပံုရိပ္ေတြ မေပ်ာက္ဘူး။ တသက္လံုးလဲ ေပ်ာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ တို႔ ဒီလို စာနဲ႔ ေရးၿပီး လက္ဆင့္ကမ္းတဲ့အခါမွာ လိုလိုလားလား လက္ခံတယ္ဆိုရင္ ေက်နပ္ၿပီ။ လူငယ္ေတြ လက္ခံေနသမွ် တုိ႔ဗမာရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ၊ တို႔ဗမာရဲ႕ ဓေလ့ထံုးစံ၊ တုိ႔ဗမာရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးေတြ မေပ်ာက္ဘူး။ အဲဒါကုိ အန္တီထူးက ၀မ္းသာတယ္။ တုိ႔၀တၳဳကုိ အားေပးတယ္၊ အန္တီထူးကုိ အားေပးတယ္ဆိုတာထက္ ဒီယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ကုိ လက္ခံတယ္ဆိုတာကုိ ပိုၿပီး ၀မ္းသာတယ္။
ဟုတ္ကဲ့ အန္တီထူး။ အခု အန္တီထူးက အညာအေၾကာင္းေတြ၊ အညာဓေလ့စရိုက္သဘာ၀ေတြ ေရးတယ္၊ ေနာက္တခုက အန္တီထူးကိုယ္တိုင္ကလဲ အညာသူျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ အညာမွာလဲ သူတုိ႔ဘ၀ ရုန္းကန္ ပင္ပန္းဆင္းရဲေနရတာေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အန္တီထူးက ေရးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီလို ရုန္းကန္ပင္ပန္းဆင္းရဲ ရတာေတြ ရွိေနေပမယ့္ သူတို႔ ဘ၀အေမာေလးေတြကိုေတာင္ ခ်စ္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ စာနာတတ္တဲ့ စိတ္ေလးနဲ႔ ေရးတာကို သမီး ေတြ႕မိပါတယ္။ အဲဒါက တခ်က္ေပါ့ေလ။ ေနာက္တခ်က္က အန္တီထူး ေရးတဲ့အထဲမွာ ရက္ကန္းခတ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြပါတယ္။ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ အေၾကာင္းတုိ႔၊ ဆံရစ္၀ိုင္းတို႔ေတြ ပါတယ္။ အဲေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ခ်စ္စရာ ဓေလ့ေတြထဲကေန တျခားဘာေတြမ်ား ေရးဖို႔ က်န္ဦးမလဲ အန္တီထူး။
ခ်စ္စရာဓေလ့ေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီး က်န္တာေပါ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ အန္တီထူး ပဲသင္းေကာက္ဆိုတဲ့ အညာဓေလ့၊ ရြာဓေလ့ စာအုပ္ထဲမွာတာ ပါတယ္။ အန္တီထူးက ဒီလုိ ဘ၀ တကယ္ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ ကိုယ္တုိင္လဲ ပဲႏႈတ္ခဲ့ရတယ္။ ၀ါေကာက္ရတယ္။ လက္ပံပြင့္ ေကာက္ရတယ္။ မိဘဘိုးဘြားေတြကလည္း ေတာသူေတာင္သားဆိုေတာ့ တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ေတာဓေလ့နဲ႔ ၾကီးျပင္းရတာ။ တုိ႔ လုပ္စရာဆုိလို႔လည္း ဒါပဲရွိတာကိုး။ ႏြားေက်ာင္းခဲ့ရတယ္။ ႏြားေက်ာင္းတာေတာင္မွ .. ဟုိေန႔ကေတာင္ေအ.. ေျပာေတာင္ ေျပာျဖစ္ေသးတယ္။ အိမ္က ႏြားေက်ာင္းလႊတ္လိုက္ေတာ့ ကိုယ့္ရြာတင္မဟုတ္ဘဲ တျခား သူမ်ား ရြာေတြလည္း ေရာက္ေပါ့။ ျပန္ခါနီးက်မွ ကိုယ့္ႏြား ကုိယ္လုိက္ေကာက္လိုက္တာ။ ဘယ္သူမွလဲ ႏြားခိုးတာ မရွိဘူး။ ေပ်ာက္လဲ မေပ်ာက္ဘူး။ ကေလးဆိုေတာ့ ကုိယ္မက္ရာ မက္ရာ ေတာင္ရြာေျမာက္ရြာ ေရာက္တာေပါ့ေအ။ အဲလို ရိုးသားမႈေတြ ရွိတယ္။ သူတုိ႔ဘ၀က ပဲသင္းေကာက္တယ္ဆိုတာ ပဲခင္းထဲမွာ အခင္းရွင္က ရိတ္ၿပီးသြားလို႔ လက္လႊတ္လိုက္လို႔ အဲဒီမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ ပဲေလးေတြကို တေစ့ခ်င္း ေကာက္ရတာ။ ဟိုအခင္းမွာ ေလးငါး ေစ့၊ ဒီအခင္းမွာ ေလးငါးေစ့။ အဲဒီ ပဲေစ့ေလးေတြကုိ တေနကုန္ ေကာက္မွ တျပည္၊ ႏွစ္ျပည္ရတာ။ အဲဒီ တျပည္၊ ႏွစ္ျပည္ ေရာင္းလုိ႔ ငါ့ သမီးႏွယ္ .. အက်ႌတထည္ဖိုး မရဘူးေအ့။ အက်ႌတထည္ အနည္းဆံုး ငါးေထာင္၊ ရယ္ဒီမိတ္ဆိုရင္ ေသာင္းခ်ီရွိတာ။ သူတုိ႔ တေႏြလံုး ပဲေကာက္လို႔ေတာင္ အက်ႌတထည္ဖိုး မရရွာပါဘူး။ အဲဒီဘ၀ေတြကုိ ကုိယ္က သိတယ္။ ကိုယ္တုိင္လဲ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေတာ့ သူတုိ႔ ဘ၀ေတြကုိ စာနာမိတယ္။ လူေတြက ရိုးသားၾကတယ္။ ျဖဴစင္ၾကတယ္။ ဘ၀ကုိ ရိုးသား ပင္ပန္းစြာ ျဖတ္သန္းၾကရတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔မွာ ယုတ္မာတဲ့ စိတ္မရွိဘူး။ သူတုိ႔မွာ ေစတနာရွိတယ္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရွိတယ္။ လူသားေတြ သဘာ၀အရ ေကာက္ၾကတာ၊ ခ်ိတ္ၾကတာ၊ ရန္ျဖစ္ၾကတာ၊ မနာလိုၾကတာ ရွိေကာင္း ရွိမယ္။ ဒါေပမယ့္ မယုတ္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ သူတုိ႔ကုိ ေရးတဲ့အခါမွာလည္း ခ်စ္စရာေကာင္းေအာင္ ေရးျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ တကယ္လည္း လူသားေတြ အေနနဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ရိုးသားျဖဴစင္မႈေတြကို ေတာသူေတာင္သားေတြဆီမွာ အမ်ားၾကီး ရွာေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။
အဲဒါဆုိ ဓေလ့ေတြထဲက ဘာေတြမ်ား က်န္ဦးမလဲ။
အဲဒါ ပဲသင္းေကာက္စာအုပ္ အမွာစာမွာ ေရးခဲ့သလုိပဲ။ ရသေလာက္ လိုက္ထားတာပါပဲ။ ခုနက ေျပာသလို ပဲေစ့ေလးေတြ ေကာက္ရသလိုပဲ။ အခု အညာေက်းလက္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ပဲေစ့ေလးေတြ ေကာက္ရသလုိ လိုက္ေကာက္ေနရတာ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အခု ေခတ္ၾကီးမွာ ေတာနဲ႔ ျမိဳ႕ဟာ ကူးလူးဆက္စံမႈမ်ားလာတဲ့အခါ ေတာသူေတာင္သားေတြသည္ပင္လွ်င္ ျမိဳ႕ကုိ ေရာက္လာၾကၿပီ။ ေတာမွာ က်န္ရစ္ခဲ့သူမ်ားကလည္း ျမိဳ႕ဆန္လာတယ္။
ဟုတ္တယ္ သမီးလည္း အဲဒါကုိ ေမးမလို႔ပဲ။
ေအးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တုိ႔စိတ္ႏွလံုးေတြဟာ မေထြျပားၾကေသးဘူး။ ဥပမာေပါ့ သမီးရယ္.. ျမိဳ႕က ပါတိတ္၀မ္းဆက္၀တ္လို႔ ေတာက လိုက္၀တ္ခ်င္ ၀တ္မယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ သူတုိ႔ ၀တ္တာ အဲလို မဟုတ္ဘူး။ ဥပမာ.. တုိ႔ျမိဳ႕ဆိုရင္ ပါတိတ္ကို လည္ဟုိက္ခ်ဳပ္၀တ္မယ္ေပါ့။ ေတာမွာေတာ့ အဲလို မ၀တ္ဘူး။ ဟီရိၾသတပၸ တရားရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရြာက ကဲ့ရိ (ကဲ့ရဲ႕)မွာ။ ဆိုၾက ေျပာၾကလုိက္ၾကမွာကို အခုအထိ ရွက္ၾက၊ ေၾကာက္ၾကဆဲပဲ။ တရြာလံုးက ေဆြမ်ိဳးေတြပဲဆိုေတာ့ ငါ ဒီလို ၀တ္လို႔၊ ဒီလို စားလို႔ ငါ အေျပာခံရခ်ည္ရဲ႕ ဆိုတဲ့ စိတ္ရွိၾကေသးတယ္။ ေအးေအ.. ေျပာရင္းမွပဲ ေရးဖုိ႔ ေပၚလာျပန္ၿပီ။
ဒါဆို အန္တီထူးဆိုလုိတာက ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေျပာင္းလဲလာမႈေတြဟာ သူတု႔ိဆီကို ရိုက္ခတ္လာေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ႕ ခံစားမႈပိုင္းဆိုင္ရာေတြ မေျပာင္းလဲေသးဘူး။ သူတုိ႔ ထိန္းသိမ္းရမယ့္ဟာကိုေတာ့ သူတို႔ ထိန္းသိမ္းဆဲေပါ့။
ပကတိကုိက အဲဒီအတိုင္းပဲ။ ျမိဳ႕ျပမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ တုိးတက္ေနပါေစ သူတို႔ဆီမွာ ေဟာ့ေဟာ့ရမ္းရမ္းမရွိဘူး။ ရိုးသားမႈေတြ ရွိေသးတယ္။ အလြယ္ကူဆံုး ေျပာရရင္ သမီးရယ္။ ျမိဳ႕က မိန္းကေလး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သနပ္ခါး မလိမ္းၾကေတာ့ဘူး။ တုိ႔က သနပ္ခါးတံုး လက္ေဆာင္ကို အျမတ္တႏုိးေပးတဲ့အခါ တခ်ိဳ႕ေတြက သနပ္ခါး မလိမ္းေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာမွာေတာ့ သနပ္ခါးမလိမ္းတဲ့ မိန္းကေလး မရွိဘူး။ အဲဒါေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ေနာက္တခ်က္က တို႔ ေတာက မိန္းကေလး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပန္းပန္တယ္။
သမီး ေပါက္ကုိ ေရာက္တုန္းကလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ သူတုိ႔က ဘာပန္းရယ္မသိဘူး။ ပန္းဆိုရင္ ခ်ိဳးၿပီး ေခါင္းမွာ စိုက္ထားလိုက္ၾကတာခ်ည္းပဲ။
ေအးေလ။ တုိ႔က သစ္ခင္း ယာခင္းကုိ ေတာလို႔ ေခၚၾကတယ္။ ေတာထဲမွာ ေတြ႕ထဲ ပန္းကို ဆတ္ ဆို ခ်ိဳးၿပီး စိုက္လိုက္ၾက၊ ပန္လိုက္ၾကတာပဲ။ အဲဒါေလးေတြေတာ့ မေပ်ာက္ေသးဘူး။ က်န္ေသးတယ္။
(ဆက္ရန္)
မ်က္ရႈ
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ReplyDelete