Photo: internet (ေဒၚေအာင္ဆုန္းစုျကည္ႏွင့္ သားငယ္ ကင္မ္) |
( ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၁ ၾသဂုတ္လ ၂၂ ေန႔ထုတ္ မိုင္အိနိခ်ိ ေန႔စဥ္သတင္းစာပါ Letter from Burma: Holiday (2) ကုိ ေမာင္ေမာင္လွျကိဳင္ ျမန္မာျပန္ဆုိထားေသာ ေဆာင္းပါး အား ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္)
စိမ္းလန္းစုိေျပတဲ့ကုန္းေျမရဲ႕ အေနာက္ဘက္နယ္ျခားတေလွ်ာက္ ေလးတြဲ႕စြာစီးဆင္းေနတဲ့ ဧရာဝတီျမစ္ရဲ႕ အံ့မခန္းျမင္ ကြင္းကုိ ပုဂံဟုိတယ္(ျမစ္ျမင္ကြင္း)က ပကတိေဖာ္ျပေပးေနပါတယ္။
ကြ်န္မတုိ႔ ပုဂံတြင္ ေလးရက္ေနထိုင္စဥ္မွာ မုတ္သုန္ရာသီတြင္း ေကာင္းစြာခ်ဥ္းနင္းဝင္ေရာက္ေနေသာ္လဲ မုိးဖြဲေလး(အမွန္ တကယ္ကုိအဖြဲဆုံးေလး) တစ္ ျကိမ္ပဲရြာခဲ့ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းအတြက္ ေက်ာ္ၾကားေစခဲ့တဲ့ ႐ႈေမာဘြယ္ရာ ေနဝင္ ဆည္းဆာမ်ားကုိ ညေနတုိင္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ခံစားေပ်ာ္႐ႊင္ခဲ့ရပါတယ္။
ဘန္ဂလုိရဲ႕ဝရံတာကေန ေနဝန္းနီႀကီး ေတာ္ဝင္ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ေလွ်ာ္က်သြားေနတာကုိ ၾကည့္ျမင္ရပါတယ္။ တဘက္ျမစ္ကမ္းကုိၫႇဳိ႕မိႈင္းေနေစတဲ့ မရမ္းႏုေရာင္နဲ႔ မဲနယ္ျပာေတာင္တန္းမ်ား ေနာက္ကြယ္မွာ လွ်ဳိးဝင္မေပ်ာက္ကြယ္ခင္ မွာ ေကာင္းကင္ကို အေျပာရခက္တဲ့ ဟသၤာျပဒါးေရာင္မ်ားနဲ႔ လိေမၼာ္ေရာင္မ်ားနဲ႔ အဝါေရာင္မ်ားျဖင့္ ေရာင္ျခယ္လ်က္ အံ့ဘြယ္တိမ္ေကာက္ေၾကာင္းမ်ားကုိ အေရာင္လင္းလက္ေစပါတယ္။ ဒါဟာ ခရီးသြားလက္ကမ္းေၾကာ္ျငာမွဓါတ္ပုံကုိ အသက္ဝင္ေစခဲ့တာပါ။
ပုဂံရဲ႕ၾကည္ႏူးဘြယ္အခ်စ္ဇာတ္ေၾကာင္းမ်ားနဲ႔ အံ့မခန္းဘြယ္ရာမ်ားကုိ ပညာ႐ွင္မ်ား၊ အထူးျပဳေလ့လာသူမ်ား နဲ႔ ထသြားထ လာဧည့္သည္မ်ားက ေရးသားခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿခံဳႏြယ္သစ္ပင္မ်ားလႊမ္းတဲ့လြင္ျပင္မွာ အ႐ြယ္ အစားစုံ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ အေဆာက္အအုံမ်ား ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ႐ွိေနပါတယ္။ (ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဌာနက ဗိမာန္အေသးမ်ားရဲ႕ အႂကြင္းမ်ား အပါအဝင္ ၃ ေထာင္ေက်ာ္ စာရင္းျပဳစုထားပါတယ္။) အႀကီးဆုံးမွ အေသးဆုံးအထိ တခုခ်င္းစီမွာ ေကာင္းကင္ကုိ ေထာင္တက္ေနတဲ့ ထိပ္ဦးပုိင္းမ်ား ေဆာင္းထားၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာဖန္တီးမႈျဖစ္႐ံုထက္ ပုိမုိျမင့္တဲ့အရာ တခုကုိ လြမ္းေမာတမ္းတျခင္းရဲ႕ ပိသုကာပညာဆုိင္ရာေဖာ္ျပမႈျဖစ္ပါတယ္။
တိက်တဲ့ပုံတူပြါးကုိရရန္ မၾကာခဏမျခယ္သတဲ့ပုံမွာ ကၽြန္မရဲ႕ ပုဂၢလိကစိတ္ခံစားမႈကုိ အေသးစိတ္မျခယ္မႈန္းပဲ ေဆးေရာင္ အလင္းအေရာင္ေတာက္ပျခင္းကုိ ေပါင္းထည့္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ညေနဆည္းဆာခ်ိန္မွာ အလားအလာမ႐ွိတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို အတိတ္မွာေရာ အနာဂတ္မွာမ႐ွိတဲ့ ေမွးမွိန္တဲ့ေလာကမွာ အရိပ္မ်ားနက္႐ႈိင္းေစမႈျဖင့္ပယ္ဖ်က္လုိက္ပါတယ္။
အေဆာက္အဦးငယ္မ်ားစြာတုိ႔ဟာ ပ်က္စီးမႈအဆင့္ဆင့္မွာ႐ွိေနပါတယ္။ အၿမဲမတည္႐ွိျခင္းနဲ႔ ေဟာင္းႏြမ္း ေဆြးေျမ့ျခင္းနဲ႔ အယူမွား အယုံမွားျခင္း အေက်အမြမ်ားရဲ႕ သ႐ုပ္ေဖာ္ခ်က္မ်ားအျဖစ္ရပ္တည္ေနပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာေဒသတြင္သာမက တန္ခုိးထြားသူမ်ားနဲ႔ ဝါႂကြားလုိသူမ်ား သူတို႔ရဲ႕အာဏာပုိင္ျခင္းနဲ႔ ဂုဏ္ျဒဗ္မ်ားကုိ ဖ်က္မရ ႏိုင္တဲ့ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားအျဖစ္ က်န္ရစ္ေအာင္ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတဲ့ ကမၻာေျမႀကီးရဲ႕ မည္သည့္ အစိတ္အပိုင္းမွာမွ မေလ်ာ္ကန္ တဲ့သခၤန္းစာမ်ားကုိလဲလွစ္ျပေနပါတယ္။
ပုဂံဟာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ဂုဏ္ေရာင္၊ ေပ်ာက္ဆုံးသြားတဲ့လူမႈယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ လူတုိ႔ရဲ႕သနားစဘြယ္ မာနတရားမ်ားကုိ ေဖာ္ၫႊန္းႏိႈးထေနပါတယ္။ အဆုံးမဲ့သဲကႏၱာရသဲမ်ားတြင္ ႀကီးမားတဲ့အပုိင္းအစမ်ားအျဖစ္ လဲေလ်ာင္းေနတဲ့ အုိဇီမဲန္ဒီယား ရဲ႕ ေအးတိေအးစက္ႏိုင္တဲ့ သေရာ္ေလွာင္ေျပာင္ခ်က္ျဖင့္ ေကာင္းစြာေဖာ္ျပေပးေနပါတယ္။ “ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕အလုပ္မ်ားနဲ႔ ေျမာ္လင့္ခ်က္မဲ့ျခင္းမ်ားကုိၾကည့္ပါ - အုိဘုရားသခင္ - ”
သူတုိ႔ရဲ႕ ထင္ရတဲ့ဘာသာေရးယုံၾကည္မႈသက္ေသအျဖစ္ အုတ္မ်ားနဲ႔အေဂၤတသ႐ြတ္မ်ားျဖင့္ ေစတီပုထုိးမ်ား တည္ခဲ့ၾကတဲ့ ပုဂံရဲ႕ ဘုရင္မ်ား၊ မိဖုယားမ်ား၊ မင္းသားမ်ား၊ နန္းတြင္းသူနန္းတြင္းသား ဘယ္ႏွစ္ပါးဟာ သံသရာအေႏွာင္အဖြဲ႕က အမွန္တ ကယ္လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေ႐ွ႕႐ႈၾကပါသလဲ။
တန္ဘုိးႀကီးအေဆာက္အအုံမ်ားတည္ေဆာက္ျခင္းျဖင့္ ကမၻာမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ပစၥည္းတန္ဘုိး သက္ေသျပ႐ုံမွ် ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ စိတ္ပါဝင္စားခဲ့ပါသလဲ။
အဲဒီအလုပ္ေတြဟာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားအယူအဆလႊမ္းၿခဳံမႈမွ သူတုိ႔ရဲ႕စိတ္မ်ားက ေၾကာက္႐ြံ႕ဖယ္ေ႐ွာင္ေနတာ ေၾကာင့္ အသက္႐ွင္ေနတဲ့သံသရာတေလွ်ာက္ သူတုိ႔ရဲ႕သက္ေတာင့္သက္သာ႐ွိေနမႈကုိ အာမခံတဲ့ အာမခံေပၚလီစီအျဖစ္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ၾကည့္ျမင္ခဲ့ပါသလဲ။
ပုဂံကုိအုပ္စုိးခဲ့တဲ့ မင္းမ်ားရဲ႕စာရင္းဟာ အမွန္တကယ္႐ွည္လ်ားလွပါတယ္။ ဒါေပမင့္ မင္းတပါးတည္းကသာ ကၽြန္မရဲ႕ အာ႐ံုကုိဖမ္းစားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မကေလးဘဝမွာ သမိိုင္းစာအုပ္မ်ားက က်န္စစ္သားမင္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံကုိ ပထမဆုံးစည္း ႐ံုးသိမ္းသြင္းခဲ့တဲ့ဘုရင္အျဖစ္မွတ္တမ္းတင္ခဲ့တဲ့ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးရဲ႕သားေတာ္တပါးျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမင့္ ပညာ႐ွင္မ်ားရဲ႕သုေတသနကေတာ့ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးဟာ ေသြးမေတာ္စပ္ေၾကာင္းေဖာ္ျပၾကပါတယ္။
က်န္စစ္သားမင္းဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္တဦးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမင့္ ထူးျခားတဲ့ပါရမီ႐ွင္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ သတၱိဗ်တၱိနဲ႔ရဲရင့္သူပါ။ ေတာ္ဝင္တပ္မေတာ္ရဲ႕စစ္ေသနာပတိျဖစ္လာကာ ထင္႐ွားတဲ့ သူရဲေကာင္းတဦးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဘုရင္အုိႀကီးက သူ႔ကိုအာခံေတာ္လွန္ႏိုင္ေျခ႐ွိတဲ့သူလုိ႔ မနာလုိမ႐ႈစိမ့္ျဖစ္တာခံရပုံရပါတယ္။ ဘုရင္အေနာ္ရထာ နတ္႐ြာစံ ၿပီးေနာက္ ေပ်ာ့ညံ့အရည္အခ်င္းမ႐ွိတဲ့သားေတာ္က အ႐ိုက္အရာဆက္ခံခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕သက္တမ္းဟာ အလြန္ တုိေတာင္းလွပါတယ္။ အေနာ္ရထာရဲ႕အ႐ိုက္အရာခံဘုိ႔ က်န္စစ္သားမင္းသားရဲ႕ထီးနန္းသိမ္းဘိသိက္ခံေရးကုိ စိန္ေခၚမဲ့သူ မ႐ွိေၾကာင္းယူဆရပါတယ္။
က်န္စစ္သားမင္းဟာ ဉာဏ္ပညာႀကီးမားတဲ့၊ စြမ္းရည္ျပည့္တဲ့ အၾကင္နာဂ႐ုဏာတရားႀကီးမားတဲ့ မင္းတပါးအျဖစ္ သက္ေသခံပါတယ္။ သူတည္ထားခဲ့တဲ့ အာနႏၵာဘုရားဟာလဲ သူ႔ရဲ႕ဆြဲေဆာင္မႈ ပင္ကုိယ္စ႐ိုက္ကုိ ေရာင္ျပန္ဟပ္ေနေစ ပါတယ္။ အလင္းအေမွာင္ႏွစ္ခုစလုံး အားေကာင္းေအာင္ က်က္သေရ႐ွိ႐ွိ အခ်ဳိးက် တည္ဖြဲ႕ထားလုိ႔ လွပတဲ့အေဆာက္ အအုံအျဖစ္ သေဘာထားယူဆရပါတယ္။ အာနႏၵာေစတီကုိဖူးေမွ်ာ္ရတာဟာ ႐ွားပါးတဲ့ဘုရင္တပါးကုိ ကန္ေတာ့ရသလုိ ေစတီအတြင္း႐ွိ ထူးျခားတဲ့ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားဟာ ဘာသာေရးအေမြအျဖစ္ကိုယ္စားျပဳထားတာပါလားလုိ႔ ေလးေလးနက္ နက္ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားမိေစပါတယ္။
ဟုိတယ္ေျမေပၚမွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိ ရင္သပ္႐ႈေမာဘြယ္ အံ့ၾသျခင္းအျဖစ္နဲ႔ က်န္စစ္သားမင္းႀကီးကုိ ရည္စူး တည္ထားကုိး ကြယ္တဲ့ ေစတီႏွစ္ဆူကို ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရေစခဲ့ပါတယ္။ တကယ္တမ္းကုိ မထင္မ႐ွား လူသိမမ်ားတဲ့ေစတီမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ တဆူကေတာ့ က်န္စစ္သားမင္းႀကီးအုပ္ခ်ဳပ္စခ်ိန္မွာ သူရဲ႕ရန္သူမ်ားအေပၚ ေအာင္ျမင္ျခင္းအတြက္ ဂုဏ္ျပဳရည္စူး တည္ ထားတာလုိ႔ ကၽြန္မတို႔ကုိေျပာျပပါတယ္။ အျခားတဆူကေတာ့ စစ္ဝါဒီတေယာက္အေနနဲ႔ သူက်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အၾကမ္းဖက္ က်ဴးလြန္ခဲ့မႈမ်ားမွ ေၾကရာေၾကေၾကာင္းအတြက္ သူ နတ္႐ြာစံခါနီးမွာ တည္ထားေပးထား တာလုိ႔ ဆုိပါတယ္။
စားေသာက္ေဆာင္အနီး ဥယ်ဥ္ထဲမွာေတာ့ သင့္တင့္တဲ့အ႐ြယ္ အေဆာက္အအုံမ်ား႐ွိပါတယ္။ အဲဒိေနရာမ်ားမွာ ညေန တုိင္း ႐ိုး႐ာေစာင္းဂီတသံမ်ားျဖင့္တီးခတ္ေဖ်ာ္ေျဖၾကပါတယ္။ သီးသန္႔ဘုရား႐ွစ္ခုိးေဆာင္မ်ား အနံ႔အသက္မ်ားရ႐ွိပါတယ္။ ယင္းတုိ႔တြင္ ဆိတ္ၿငိမ္ညေနဆည္းဆာမွာ ဆီးမီးဖယာင္းတုိင္မ်ား ထြန္းၫႇိပူေဖာ္ၾကရတာ ႀကီးမားထင္႐ွားတဲ့ ဘုရား ႀကီးမ်ားမွာ ဘုရား႐ွိခုိးပူေဇာ္ရမႈနဲ႔ ျခာနားတဲ့ခံစားမႈကုိရ႐ွိပါတယ္။
ကၽြန္မရဲ႕သားနဲ႕ကၽြန္မတုိ႔ဟာ အေဆာက္အဦးေဟာင္းမ်ားကုိ ကတုိက္က႐ိုက္ေလွ်ာက္မၾကည့္ေတာ့ရန္ ဆုံးျဖတ္လုိက္ၾက ၿပီး၊ ဟုိတယ္ပရဝဏ္တြင္း႐ွိ အာနႏၵဘုရားနဲ႔က်န္စစ္သားမင္းႀကီးရဲ႕ ေစတီငယ္မ်ားအျပင္ အျခားေစတီႏွစ္ဆူျဖစ္တဲ့ သဗၺညဳနဲ႔ မႏုဟာဘုရားမ်ားကုိ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ မႏုဟာေစတီကေတာ့ အက်ဥ္းခံ မြန္ဘုရင္ မႏုဟာမင္း တည္ထားခဲ့တယ္လုိ႔ အမ်ားကေယဘူယ်ယူဆထားတာမုိ႔ တမူ ထူးျခားလ်က္႐ွိေနပါတယ္။ ကာလၾကာ႐ွည္လက္ခံထားတဲ့ သမိုင္းမွာ ပညာ႐ွင္မ်ား အျငင္းပြားေနၾကပါ တယ္။ ဒါေပမင့္ ဒီေစတီဟာ တားဆီးပိတ္ပင္ခံထားရတဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈရဲ႕ ျပင္းျပတဲ့ခံစားမႈဝန္းက်င္ကုိ ဖန္တီးဘို႔ တမဂၤလာပုံစံေဖာ္ေဆာင္ထားပုံရပါတယ္။ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားဟာ ရ႐ွိတဲ့ေနရာနဲ႔ အခ်ဳိးမက်စြာ အလြန္ႀကီးမားေနပါတယ္။ ဖူးေမွ်ာ္ရတဲ့ဧည့္သည္မွာေတာ့ ပိတ္ေလွာင္ေၾကာက္လြန္စိတ္ေရာဂါ၊ လြတ္ ေျမက္လုိတဲ့စိတ္ဆႏၵျဖစ္မႈရဲ႕ အသက္႐ႉမြန္းက်ပ္ျခင္းကုိ ခံစားျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ဤသုိ႔ဖူးေမွ်ာ္ရျခင္းေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ႀကီးႏွစ္ခုကုိ သတိရေစပါတယ္။ “မတူကြဲျပားေနၾကတဲ့ လူမ်ဳိးစုတုိင္းရင္းသားမ်ားအတြင္း သဟဇာတမွ်မႈကုိ ယွက္ႏြယ္ယက္ေဖာက္ေပးဘုိ႔ လုိအပ္ခ်က္” နဲ႔ “ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္း သားမ်ားအားလုံးလြတ္ေျမာက္ဘုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေပးရမဲ့လုိအပ္ခ်က္တုိ႔”ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိအသိတရားမွအားလပ္ျခင္းဆုိတာ မ႐ွိႏိုင္ပါ။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
၂၀၁၁ ၾသဂုတ္လ ၂၂
မိုင္အိနိခ်ိ၊ ဂ်ပန္
ဘာသာျပန္သူ ေမာင္ေမာင္လွႀကိဳင္
No comments:
Post a Comment
ဖတ္ျပီးရင္ မွတ္ခ်က္ေပးသြားဖို ့ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။